Wednesday, December 19, 2007

Гомдол барагдуулах ...

Утасны картны минут унах эсвэл ямар нэг доголдолтой байвал хэнд хандах вэ? - энэ асуултыг надаас олон хүн асуудаг. Биднийг утасны карт эрхлэхээс өмнө ч асуудаг л байсан. За энэ талаар АНУ-н холбооны харилцаа холбоо зохицуулах хороо ( Federal Communications Commission - FCC)-ны сайт дээр байдаг материалаас дурдая.

- Эхлээд утасны карт авсан газрынхаа хэрэглэгчийн товчоо руу залга. Ихэнх карт дээр уг утасны дугаар бичигдсэн байдаг.

- Хэрэв энэ арга ажиллахгүй бол Таны байгаа орон нутгийн “Хэрэглэгчийн эрх ашиг хамгаалах хэлтэст” ( local Consumer Affairs Department) эсвэл муж улсынхаа “Ерөнхий Прокурор” ( state Attorney General) –т бичгээр гомдол гарга. Тийшээ утсаар ярьсан ч болдог. Хаяг, утасны дугаарыг орон нутгийн лавлах ( the blue pages of your telephone book)-с аваарай.

- Түүнчлэн, Та тухайн орон нутгийн бизнес сайжруулах хэлтэс ( local Better Business Bureau) -т хандаж болно. Холбооны худалдааны зохицуулах хороо (Federal Trade Commission - FTC) -д хандаж ч болно. FTC-д үнэгүй ярих 1-877-FTC-HELP (1-877-382-4357) гэсэн утас бий.

За ингээд хааш нь хэнийг хэрхэн ховлох замыг заагаад өгчихлөө. Ийм зүйлээр чи өөрийнхөө унах нүхийг бэлтгэж байна гэж тоглоом хийдэг улс олон байдаг ч үнэндээ утасны карт гээчид хэдэн цэнтээс аваад хэдэн доллар алдаад хэнд хандах, хэрхэхээ мэдэхгүй тохиолдол маш их гардагаас л тэр. Үүнээс болоод утасны карт болон энэ бизнес эрхлэгчийн нэр хүнд хүртэл унадаг талтай.

Надад хүртэл тохиолдож байсан явдалаас хуваалцахад нэг удаа бизнесийн хэрэгцээ гараад банкнаас зээл авах хэрэг гарлаа. Нилээд эртний явдал л даа. Аргамагийн банкны гүйлгээ ч нэг их байгаагүй үе. Банк зээлийн бизнесийн зориулалтыг асууж лавлаад утасны карт тун найдваргүй төрлийн бизнес ангилалд ордог, танайд өөр төрлийн бизнес бас байдаг хойно тэр талаасаа хандвал хүү багатай байж болно, эсвэл та хоёр хувиараа ийм зээл хүсвэл зээлийн түүх сайтай, зээлийн оноо хэр өндөрөөс хамаараад илүү дээр байх гэж зөвлөхөд миний адгуу зан хөдөлж заавал утасны карт гэдгээрээ апплай хиймээр санагдаад болдоггүй.

Колумбиа коллэжэд бизнэсийн удирдлагын мастерийн хэдэн хичээл үзэж ихэнх дээр нь Аргамагийн дата дээр ажиллаж цаас бичсэн, тэгээд ч яг энэ үед маркетингийн хичээл авч зээлийн маркетинг, этик гээд гурваас дөрвөн сэдэв агуулж презенташион тавих даалгавартай байлаа. Ном болон бодит банкны кэйсээ хамсгаад нэг сумаар хоёр туулай буудахаар ажиллаж гарлаа.

Хамгийн түрүүнд дээрх заавар хэрэг болсон. Хэрэглэгчээ ийм мэдээллээр хангаснаар хэрэглэгч сэтгэл дундуур үлдэх нь өөрийн бизнесийн нэр хүндийг унагахаас гадна, орон нутаг, засаг, төрийн тухайн асуудал зохицуулах байгууллагуудад асуудал үүсгэх нь тийм ч сайн хэрэг биш. Тухайн байгууллагууд бизнесийг хаах хүртэл арга хэмжээ авч бүрэн чадна.гэхдээ энэ нь бизнесийн хувьд аюултай гэхээс илүүтэй бизнесийн болон бүтээгдхүүний нэр хүндийг өсгөх, өөрийн хариуцлагыг сайжруулах, хэрэглэгч бизнес эрхлэгчийг ойртуулах, ойлголцуулахад дөхөмтэй нь ойлгомжтой.

Decision science for business хичээлд бичсэн цаас, пресентатионаасаа бас нэмчихлээ. Үүгээр Аргамагийн Омега карт эрхлээд жил болсоны дараа оптимал үнэ тогтоох судалгаа байсан юм. Үйлчилгээний математик модель зохиож, регрешион анализ гээч зүйл хэрэглэж хэрэглэгчдийн толл фрий дугаарт залгаж ярьсан сарын дундаж болон сард хэрэглэсэн минутын холбоог тогтоож, үүнийгээ моделийнхоо обжектив функцыг тодорхойлоход хэрэглэж, моделийн болон шийдвэр гаргах програмчлалын оптимал шийдэл олох солвер аргаар үр дүнд хүрэх тухай юм. Энэ нь үйлчилгээний үнэ, өртөгөө шинжлэх ухааны үндэслэлтэй тооцоо, судалгаагаар тогтоодог жижиг бизнес юм гэдгийг харуулсан хэрэг гэж үзлээ. Хэрэглэгчийн эрэлт хэрэгцээг бүтээгдхүүнийхээ өртөгтэй холбож үнэ тогтоодог гэдэг нь бас сайн маркетинг хийх үндэс болох, мөн уг бизнэс тааруухан ангилалд хамаарах уу, үгүй юу гэсэн асуудалд ч нөлөөлөх нь ойлгомжтой байх.

За дээр нь нилээд хэдэн зүйл тодруулж нэмээд "бай"-гаа ч оносон шүү, дээр нь блог гээд бас туулай одоо нэмчихэжээ. Дараа нь дээр дутуу өгүүлснээ зүйл тус бүрээр нь задалж блогдоно оо. Одоодоо энэ дээр бичсэн хаваасаг, надад лав ахадсан урт бичлэг болжээ.

No comments: