Өглөө ажилдаа явж байтал фм-р дээрх гарчиг дээр байгааг ярьж байна. Цагаачид, утасны карт гэхээр нь, тэгээд ч Ай Пи мэдээлсэнээр хэмээхийг дуулаад нилээд үнэн зүйл байгаа гээд их идэвхтэй сонслоо. Өрөөндөө орж ирээд интернэтлэлгүй яахав. АйПи-гийн сайтаар орлоо, тэгээд мэдээж гүүглэдэв. Гараад ирж байна шүү, бүр Чикаго Сан Тимес дээр нийтлэгдсэн байхыг оллоо. Ингээд уншсанаасаа тун их товчлоод, өөрийн бодол нэмэлтийн хамт блогдов.
Аан тийм, Сантаймс дээр байсан нийтлэлийн хаяг
http://www.suntimes.com/news/nation/644508,CSTNWScall11.article шүү. Энд клик хийхэд тэгээд инглишээр эхийг нь уншчихна. Гэхдээ мэдээж би мэдэмхийрч, саналаа нэмэрлэсэн нь миний блогд л байх. Иймд Та дараахыг уншаарай, өөрийн бодол санал сэтгэгдэлээрээ блогод коммент хийвэл би талархана аа.
Нийтлэлийн гарчиг блог дээр байгаагаас өөр өө. Цагаачид утасны картад саяар нь хулхидуулдаг гээд монголчилчиход болох байх. Надад энэ 87% гэсэн статистик тун содон харагдсан тул нийтлэлээ ийнхүү гарчиглав. Уг тоог Жеоржийн их сургуулийн профессор Жулий Марлов судалж гаргасан гэхээр бүр ч анхаарал татлаа. Ер нь би эндэхийн их сургуулиудын эрдэмтэн судлаачдад их итгэдэг нэгэн л дээ. Тэгээд утасны карт судладаг хүн гарч ирэхээр баярлаж байна гэж жигтэйхэн :-).
Нийтлэлд гарсанаар улсууд жижиг дэлгүүр, бензин колонкоос картаа авдаг, хүн бүрийн бага жижиг оролцоотойгоор хэдэн саяыг жилдээ хэрэглэгчид алддаг. Олон картууд амласан минутаа яриулдаггүй, яриулдаг нь хэрийн хүн ойлгоход бэрх олон төрлийн жижиг үйлчилгээний төлбөртэй байх. Дийлэнх картууд яриаг гурван минутаар нарийвчилж ( эсвэл бүдүүвчилж ч гэх юм уу :-) ) тооцдог. Энэ мэт утасны карт хэрэглэхэд ямар зовлон бэрхшээл байдаг талаар бидэнд монголчуудад байдаг зүйлийг дурдсан байна.
Аугусто Реворолио гэдэг нөхрийн ярьсан үнэхээр олон монголчуудад тохиолддог. Кубээс ирсэн Норберт Домингус ч амласан минутанд хүрдэггүй, гэхдээ л энэ нь утасны шууд залгаж ярьдаг үйлчилгээнээс хамаагүй хямд тусдаг гээд мөн л манайханд байдаг зүйлсийг хэлсэн байна.
Америкийн харилцаа холбооны хороо (fcc) энэ талаар тун их анхаарал тавьж, нуугдмал төлбөрүүдийг ил болгох, төлбөрийн нэгдсэн стандартад орох, амласан хугацаагаа бүрэн яриулах гэх мэтээр зохицуулалт хийж байгаа юм байна. Ай Ди Ти гээд холбооны томоохон гигант компани хүртэл шүүхэд дуудагдаж, нэг сараас өдий хүртэл хэрэг нь хэлэлцэгдэж байгаа ажээ. Удахгүй нэгдсэн улсын болон мужуудын хүрээнд зохицуулах хуулиуд гарч ирэхээр хэлэлцэгдэж байгаа юм байна.
Дийлэнх худлаа картууд Мексик, Хэйти, Гуватемал, Энэтхэг рүү байж боломжгүй супер хямд үнээр яриулна гэдэг ажээ. Монгол руу ч гэсэн ийнхүү худлаа хямд ханш зарласан, манайханы унадаг гэж нэрлэж заншсан картууд олон байдаг шүү дээ.
Нэмж тодруулахад Монголын харилцаа холбооны зохицуулах зөвлөлөөс гарсан шинэ стандарт, үнийн зохицуулалт бий болоод нилээд удаж байгаа билээ. Энэ талаар удахгүй блогдоно оо. Мөн fcc-с гаргасан Америкийн зах зээлд "хулхи" карт эрхлэгчдийн талаар гомдол хэрхэн тавих зааварыг удахгүй блогдоно оо. За хөөрхий хулхи гэж дээ, ер нь утасны картууд амласан минутаа гүйцээхгүй байгаа болон бусад гомдолоо хааш нь яаж хэрхэн тавьж барагдуулах талаар мэдээлэл юм л даа.
Tuesday, November 13, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment